Platsbyggd förvaring

4 Apr

Den senaste veckans projekt har varit att bygga platsbyggda garderober här hemma. Jag är tacksam för att jag hade försett mig med diverse nikotinprodukter hos dom här innan jag satte igång, för det var minst sagt ett projekt att bita i. Under trappan till övervåningen har jag byggt platsbyggd förvaring i form av både hyllor och stänger. Det blev riktigt bra men krävde att jag tog en och annan vända till Bauhaus för att hitta rätt material. I ett rum på övervåningen där det finns snedtak har jag också monterat en skjutdörr med speglar. Monteringen av skjutdörrarna var inte så svår i sig men inredningen i själva garderoben var krångligare. Vi köpte justerbara garderobsskenor, hyllplan och enkla väggskenor som gör att vi kan flytta på hyllorna som vi önskar. Ett tips till alla som vill göra platsbyggd förvaring är att titta på det produktutbud som Kirsch har. Där hittar man både fästanordningar, bra förvaringslösningar och andra verktyg som kan vara av nytta. Ett annat märke som jag tycker verkar bra är Elfa. De har både trådbackar och andra grejer som kan fungera bra för en garderob!
Trägalgar i garderob

Lämna en kommentar